0
Completed - Resolved

Steam Workshop Veröffentlichungsfehler (failed:k_EResultFail)

GolanVI 11 months ago updated by Cian Noonan (Graphics Plumber) 5 months ago 18

Liebe Community,


beim Versuch, eine Selbsterstelle Karte zu Veröffentlichen, erhielt ich die Fehlermeldung: "Workshop item update failed:k_EResultFail

Eine Fehlersuche von Steam des Spiels "War for the Overworld" ergab einen Fehler, der korrigiert wurde. Ein weiterer Veröffentlichungsversuch führte zum selben Ergebnis. Ist eine Veröffentlichung auch mit anderen Hilfsmitteln möglich?

Welche Optionen bestehen um den Fehler zu lösen?

Mit freundlichen Grüßen

GolanVI


In English:


Dear Community,

when trying to publish a self created map, I got the error message: "Workshop item update failed:k_EResultFail

image


A Steam debugging of the game "War for the Overworld" resulted in a bug that was fixed. Another publication attempt led to the same result. Is it possible to publish with other tools?
What are the options to fix the bug?

Yours sincerely
GolanVI

Game Version:
Steam Public
Platform:
Windows
Pending Customer

Hi GolanVI,

Sorry to hear you had issues publishing an item to the workshop. I can't say I've ever seen this particular error before but it's possible it was caused by an intermittent issue with the Steam Workshop when you tried to upload. Can you try publishing the item again?

If the result is still the same I'll have to consult directly with our programmers but I suspect this issue will be on the Steam side.

Cheers,

Lee

Hello, Lee,

thank you for your answer. I tried to publish the item several times. Every time I get the same error message.
In the Steam Workshop also an element is created. But this element does not contain a map, no information and no pictures. As it looks, after creating the item, no further data will be transferred.

Meanwhile I uninstalled Steam and reinstalled it. War for the Overworld I downloaded from Steam to test if there is an error. After the reinstallation I get the same error message.

Besides I tried to publish a new almost empty map, which only contains the dungeon core, a portal and a little gold.
Also here an element without contents was created. The same error message appears.

Yours sincerely
Golan



in Deutsch:

Hallo, Lee,

vielen Dank für Ihre Antwort. Ich habe versucht, die Karte mehrmals zu veröffentlichen. Jedes Mal, erhalte ich die gleiche Fehlermeldung.
im Steam Workshop wird ein Element erstellt. Aber dieses Element enthält keine Karte, keine Informationen und keine Bilder. Wie es aussieht, werden nach dem Anlegen des Elements keine weiteren Daten übertragen.

In der Zwischenzeit habe ich Steam deinstalliert und neu installiert. War for the Overworld, habe ich von Steam erneut runtergeladen, um zu testen, ob es einen Fehler gibt. Nach der Neuinstallation erhalte ich die gleiche Fehlermeldung beim Veröffentlichungsversuch.

Außerdem habe ich versucht, eine neue, fast leere Karte zu veröffentlichen, die nur den Dungeonkern, ein Portal und etwas Gold enthält.
Auch hier wurde ein Element ohne Inhalt erstellt. Es erscheint die gleiche Fehlermeldung.

Mit freundlichen Grüßen
Golan


Marked for Review

Hi GolanVI,

Very strange indeed. I'll put this into our review queue and raise it to the attention of our QA Analyst who will be able to ask the appropriate programmer for their thoughts on this issue and what the potential problems might be.

It's certainly nothing I've ever seen before and the error code looks particularly steamy. We'll try to get back to you soon.

Cheers,

Lee

Hello Lee and all other community members,

I wanted to know if the problem could be solved by now, since no upload to the Steam Workshop is possible so far, I tested it again today.

Thanks for any answers.

Yours sincerely
Golan

Backlog

Hey Golan, 

We won't be able to look at this in-depth until we are back on working on War for the Overworld in a few weeks, sorry.

okay, thx for the information

No worries, you should get notified as progress is made

Pending Customer

Hey Golan,

Can you please try to make this happen again and send your output_log.txt?



Posting Output Logs

A log is created by the game every time you play. Posting this is essential to us investigating your issue.


Please note that this file is wiped every time the game launches, so ensure the bug you are reporting happened during your last play session.

The location of the log can be found in the following location based on OS:

Windows

C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\War For The Overworld\WFTOGame_Data\output_log.txt

macOS

~/Library/Logs/Unity/Player.log

Linux

~/.config/unity3d/Subterranean Games/War For The Overworld/

Hello Cian Noonan,

the error occurs with every Steam Upload attempt, so I could easily reproduce the error.
Below is the desired file.

output_log.txt


Thank you for your help.

Accepted

Hey Golan,

One of the Developers will have a look at this log next week

Hey GolanVI,

Der Fehler der auftritt: 
> Workshop item (1566xxxxxxxx) update failed:k_EResultFail

deutet auf ein Problem mit dem Steamklienten selbst hin.

Normalerweise kann das Problem mit einer Neuinstallation von Steam behoben werden,

in selteneren Faellen liegt es an einem Antivirusprogramm das den Upload blockt,
manchmal ist Winsock falsch configuriert.
> In der Zwischenzeit habe ich Steam deinstalliert und neu installiert. War for the Overworld, habe ich von Steam erneut runtergeladen, um zu testen, ob es einen Fehler gibt. Nach der Neuinstallation erhalte ich die gleiche Fehlermeldung beim Veröffentlichungsversuch.

Das hilft eigentlich in den meisten Faellen, probier mal bitte noch weitere Loesungvorschlaege die im folgenden Link angeboten werden, die sollten auch bei diesen Problem Abhilfe schaffen:
https://support.brightrockgames.com/knowledge-bases/2/articles/1897-steamworks-not-initialized

Sag bescheid, ob's geplappt hat.
Danke!

@Cian Noonan

Okay, thanks for that information.

@Stefan Furcht

Die Antivirensoftware hatte ich bislang nicht getestet, daher ist dieser Vorschlag sehr interessant. Ich werde es gleich mal antesten.

ScanDisk bzw. CheckDisk der Partition E (darauf befindet sich Steam) werde ich in der Nacht ausüben, da der Vorgang ja eine weile dauern wird. Windows selbst liegt auf meiner SSD.

Mit WinSock muss ich mich erst einmal genauer beschäftigen, bevor ich dies anwenden kann.

Wenn ich mehr weiß, werde ich es hier veröffentlichen. 

Ich danke aber für jegliche Hilfe.

Completed - Resolved

Assumed fixed due to the lack of response

Completed - Next Patch